torsdag 12 juni 2008

Öppen trädgård hos STA Skåne

I söndags försökte jag kombinera beachhandboll med sonen, och ett besök i en fantastisk trädgård.
Det gick faktiskt bra, men kände mig lite stressad.
Trädgården som jag besökte, var med som besöksträdgård när vi i Skåne hade riksmöte för Trädgårdsamatörerna. Tyvärr hann jag inte att besöka den då. Det var så mycket annat som skulle göras. Så därför blev jag glad när de ställde upp för att visa sin trädgård igen.
Och jag blev inbjuden att besöka dem i höst igen. Det ser jag fram emot.

Det var i huvudsak mest rododendron, men även lite annat smått och gott. Och många fantastiskt roliga småsaker som tittade fram här och där.

Välkommen
En gång precis utanför entrén.
Ett fågelbad av betong:
Uteplatsen
Några betongtavlor
Ett härligt bord i hypertufa

Utsikt från altanen
En betongfotboll med mosshår
En fylld rododendron
Det var några av de bilder jag tog.

Nu bär det strax iväg till Norrköping, och sedan ska jag tillbringa helgen i Nyköping på Trädgårdsamatörernas riksmöte.

Ha en underbar helg allihop!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, i sommar ska jag leta på fina trädgårdar i Skåne, ska byta bostad med dottern en vecka och åka på upptäcksfärd, jättefina trädgårdar du visar och botaniska i Göteborg har jag varit många gånger för det är ju på hemmaplan. Kram och ha en skön helg
Agnetas Shabby chic

Gårdsromantik sa...

Du visar så vackra bilder. Så mycket vackert det finns söderut.

Kram Maud

Lotta 8`) sa...

Trädgårdsresor är ju så roligt! STA trädgårdsvisning var fint, vad jag gillar det lilla bordet :)Och snyggt med blommande roddisar och bänken - ja, tänk vad påhittiga trädgårdsfolk är egentligen, mycket inspiration finns att hämta från deras trädgårdar. Hoppas du får en trevlig helg, kram 8`)

Marina sa...

Där ser man, vår son spelar också beachhandboll.

Fru Lindberg sa...

Gud va man blir ödmjuk när man ser sådana trädgårdar... Rensar jag en rabatt i månaden är jag stolt, hi hi. Tack för hälsninge, ska göra mitt bästa att ha kul, hi hi. O du ska ju oxå iväg så jag återgäldar hälsningen!

Piondröm sa...

Vi var på erat Riksmöte i Helsingborg. Det var underbart!!!
Fantastiska människor och deras lika underbara trädgårdar.
Vi syns i Nyköping!!!
Carina

Lily of the valley sa...

En härlig trädgård! Det är underbart att få möjliheten att besöka trädgårdsälskares oaser, få inspiration och ideér. Jag älskar det :D

Ha en trevlig helg
kram Lily

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Underbar trädgård du visar bilder från. Träffade Carina och Ken idag och förstod att du skulle till riksmötet. Hoppas du får en trevlig resa och får se många roliga och fina trädgårdar. Nävan du erbjöd en bit utav tar jag tacksamt emot. Hoppas jag har något att erbjuda dig. Vi kanske kan höras av angående växtbyte fram i augusti, eller vad tycker du?
Ha en riktigt trevlig resa
Birgitta

H ennA sa...

Tänk att kunna få sätta sig ner på bänken med en sån blomsterprakt runtomkring?! Helt ljuvligt vackert...

Trevlig resa!

Kram Anne

RANA sa...

Haha, jag visste att du skulle dit, för det var det en liten fågel som viskade. Jag har mina små trädgårdsspioner som håller koll på dig. ;-) !!

Wow, vilka bilder!!!! Vilken trädgård. Man blir helt hänförd.

Kram till dig!
Rana

Lily of the valley sa...

Hej Mari! Hoppas du haft det bra i helgen :D
Tack för dina gulliga ord :D
Jo, jag gillar också Nelly, en del tycker att hon är simpel.
Cardinalen såg snygg ut när jag beställde honom. Jag får se hur det artar sig med honom....

Det är härligt med blommor!

Ha de gott
kram Lily

På min gatan i stan sa...

Jaaa, visst var dom! Fungerar som sugrör med. Va fiffigt! :-)

Fina gröna härliga bilder!

Kram!!!

Mjuka sa...

Åh vilka vackra bilder!!
Kramar M

Glitter och Marsipan sa...

Men du,vilka bilder.
Det var många fina tips,dessutom.
Bollen med mossa på,och fågelbadet
av annorlunda blad.Så fint.
Ha det gott
kram Anette

Anonym sa...

Så vackra bilder, var inte på Riksmötet i år.

Unknown sa...

Vilket härligt intresse du har.
Tänk att ha tålamod med trädgård och växter.
Skulle bra gärna vilja ha denna talang.

Hoppas att Du får det skönt på riksmötet.

Önskar dig en härlig midsommarhelg
Kramisar Jeanette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

låter som ni får en härlig sommar!!! så fina bilder!!!

Kram Millan ♥