tisdag 8 juli 2008

STA Riksmöte i Nyköping - sista delen

Hej allihop, det var ett tag sedan jag skrev något nu. Det är väl så det blir på sommaren. Det finns alldeles för mycket annat som man vill göra. Tack för att ni ändå tittar in och lämnar så fina kommentarer.

I helgen var det rosdagar på Fredriksdal. Vi åkte dit med två av våra tre grannar. Bara det var jätteroligt. Väl framme så stannade vi länge och väl på Flora Linnea innan vi kom vidare. Så många härliga rosor det finns. Hur skulle man kunna välja någon överhuvudtaget? Vi bestämde oss för att vänta med att handla och gå in och titta på alla rosorna först. Jag vet inte hur många olika jag stoppade näsan i, men till slut blev det faktiskt för bra. Men vilken blomsterprakt! Jag hade inte ens tid att fotografera! Köpte vi med oss något då?
Ja, det blev en burk rosenmarmelad, en flaska rosensaft (som tog slut samma kväll, sonen blev tokig i den) och två rosor. Den ena blommar inte nu, så den kan jag inte visa (återkommer), och den andra kommer från Cedergrens:

Så till den sista trädgården på våra bussresor runt Nyköping.
Det är hos Margaretha och Leif Moby utanför Flen. (Klicka gärna upp bilderna till större format.)








En trädgård som jag tyckte mycket om pga av alla små roliga detaljer som fanns lite här och var. Den är inte så gammal heller, om jag kommer ihåg rätt, 4-5 år kanske.

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken härligt humoristisk trädgård - sånt gillar jag.

Tack för blomnamnen - så är det nog.

Vet att jag sattit en rudbeckia där i närheten - men den var nog mer vinröd i knoppen.

Kram Maud

Annie - Annalunda sa...

Hej Mari!
Hjärtans tack för hälsningar!!!!
Härlig trädgård! Inspirerande bilder...!

Ha en fortsatt skön sommar... kram Annie

H ennA sa...

Den trädgården får en att le :-)
Vackert med roliga ideér! Jag har något till dig på min blogg ;-)

Må Bäst!

Kram Anne

Piondröm sa...

Oj vilken ros (Varigerad).Vet du hur härdig den är? Gillade du mina tofflor? Jag gör dom själv och kallar dom för vänskapstofflor. Jag skickar dig gärna ett par om du mailar mig adress och storlek på dina fötter.
Idag kommer Borås tidning hit och gör repotage, och jag sitter här i nattlinne och bloggar med morgonkaffet, regnet öser ner ute!!! Ja, ja............
Sror Kram Carina

Anna sa...

Intressanta idéer i den där trädgården. Gillade speciellt den rostiga konservburken med taklök och marschallbollen ovanför matbordet. Kul med nya idéer!

Lisa

RANA sa...

Hej snuttan.

Otroliga bilder! Jag kämpar med trädgårdskomplexen jag just fick, men tror jag väljer att bara bli tjusad och inspirerad istället. ;-)

Buddha-farbrorn i betong var ju helt underbar.


MÅNGA KRAMAR!
Rana

Anonym sa...

Hej, tack för titten i alla fina trädgårdar och en del såg jag också som jag ska härma, Kram och ha det gott!

Linda Lunda sa...

MMm härligt med folk som vågar att ge utlopp för sin kreativitet!
Linda

Anonym sa...

Fina bilder.