söndag 22 februari 2009

Hemma igen!

Tack för alla hälsningar.
Nu är vi hemma efter en underbar resa. Den var kort och intensiv och det är knappt man har hunnit smälta alla intryck. Faktiskt känns det nästan som om en dröm, att vi inte alls har varit iväg.
Vi kom hem i torsdags natt (utan några missöden) och på fredagen vaknar jag genomförkyld och med feber. Jag är nästan aldrig sjuk annars, men nu har jag knappt orkat göra någonting. Inte ens titta in till er, då är det illa.
Det är många som har undrat över min dotters vinster. Hon har alltså vunnit en resa till Rom + 10 000:-, för två personer. De pengarna fick man använda till att själv boka hotell. Det var flygbiljetterna hon vann. Den resan gjorde ju hon och jag i somras och det var då hon blev av med sin resväska.
Sedan vann hon en helg på lyxhotell i Liverpool, med Beatlesguidningar, för två personer. Den resan fick mannen följa med på, strax innan skolorna började.
Och sist men inte minst så vann hon resan till Beijing för fyra personer, värde 36 000:-.
Vi betalade till lite extra för att kunna få guidningar mm.

Sidan hon har vunnit på är: Caliber Media. Hon har bara varit med i tävlingar som är gratis, alltså inga sms tävlingar.
Själv har jag faktiskt vunnit 1000:- en gång genom deras nyhetsbrev.

Jag har ännu inte fått ordning på mina kort från resan. Jag tog en del kort, men flest tog nog min dotter. Så länge får ni gå in på hennes sida, för hon la in några få kort när vi var i Beijing.

En karta över vad vårt hotell låg, väldigt centralt.



Free Signature Generator

Free Signature Generator

44 kommentarer:

Växthusmadam sa...

Välkommen hem igen efter spännande resa! Bra tips med sidan där din dotter vunnit resan! Man får väl göra ett försök där kanske!
Växthusmadam

Mia sa...

Välkommen hem till snöyran, om ni har det. Här är blåser och yr nysnö runt så nu blev det plötsligt vinter igen, när man som mest längtar efter våren.

Hoppas att ni har haft det riktigt skönt, ser fram emot lite bilder från resan.

Kram Mia

Gunilla sa...

Välkommen tillbaka till Blogglandet. Synd att du blev sjuk. Du får sätta dig ner och tänka tillbaka på dina upplevelser när du blivit frisk.

Vi har rena Aprilvädret här hos osss. + - 0 snöblandat och blåst. En föraning kanske om annalkande vår.

Ha en fortsatt bra dag och krya på dig.

Gunilla

kullervilla sa...

Oj vilka bilder och vilka upplevelser…
Skönt att allt gick bra.
Krya på dig kramar från
//kullervilla

Marie//Tekla Maräng sa...

Välkommen hem, vad synd att du blev sjuk.
Ska bli spännande att få se kort ifrån er resa.
Det var väl spännande hoppas jag.
Kram:)

Martina sa...

Snacka om tur din dotter haft...det var ju inga dåliga vister hon kammat hem!

Du måste krya på dig nu då!
Kram Martina

Anns Gröna sa...

Välkommen hem, Zanders!
Gissar att det var ett äventyr - och vilken tur dotterna har haft med alla sina vinstresor!
Ser fram emot när bilderna är klara.
Ha det gott!
Kram
Ann

Anneli sa...

Välkommen hem - tråkigt att du blev sjuk just nu men det är ju inte så ovanligt när man varit bortrest i värmen och kommer hem i detta kalla rusk...
Vilken turdotter du har som vinner så många härliga resvinster...:-)
Kramar/Annelie

Marina sa...

Det måste ju vara en riktig turgumma till dotter du har alltså. Spännande resor!

Britt sa...

välkommen hem!
Jag var också med på Calibers sida, men de skickade sms hela tiden, jag höll på att bli galen.

Får gå in och testa igen.

Kram Britt

Randi sa...

Välkomna hem! Vilken lyxresa ni fått uppleva - förstår att det kommer att ta tid att smälta allt. Synd bara att du blev sjuk - men det var ju i och för sig tur att du hann hem i alla fall. Hoppas du vilar upp dig nu!
Sänder en stor kry-på kram!
Randi

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Välkommen tillbaka.
Visst är Beijings-kartor härliga, raka vägar överallt...på kartan...jag har bott i Peking ett tag, cycklade gärna, räknade antal svängar till höger och vänster och antecknade dem noga på kartan....och du kan tro....jag cycklade såååå vilse som aldrig förr eller senare.
Hoppas att få se lite bilder från resan snart.
Kram, Petra

LillaFlisan sa...

men Jösses Amalia vilken turgumma dottern är!!!

Det var ju inga dåliga resor heller!!!

Menjag vill i alla fall se lite mer av dina bilder!!!

Kina!! dEt är ju inte nästgårds precis!!

Stor kram

Flisan

Poppins sa...

Ser fram emot bilder från resan. Det måste ha varit en upplevelse!
kramar

Martina sa...

Måste ju tacka för den jättesnälla kommentaren jag fick av dej! Det var ju lite knep o knåp för att få till ny text o sånt...extra roligt då att någon observerar det och tycker att det är fint. Tack!

Ha en skön kväll!
Martina

Anonym sa...

Välkommen hem ser fram emot bilder
från er resa. Hoppas du kryar på dig.
Kram Lotta

Tussegumman sa...

Vilken turgumma din dotter är. Så många vinster! Du har en ängel att hämta på min blogg/Många kramar Tussegumman

Roses & Angels sa...

Hej! Åh tack snälla för tipset!!! Vad bra underlättar för mig väldigt! Ha en bra dag! Kram Christa

Roses & Angels sa...

HMMM hur fungerar denna mätare? Har aldrig använt en! Hur många nummer står det i första rutan är det hur många lotter eller! ? Kram

Roses & Angels sa...

Hahha ok jag har redan avslutat tävlingen och dragit vinnarna! hihih men penna och papper fick det bli och dragningen skötte dottern! Tack i alla fall ska spara det där till flera tillfällen. Kram Christa

RANA sa...

Välkommen hem, kära du!!

Förstår att det känns overkligt med en sådan exotisk drömresa - så vips, hem igen. Jag ser fram emot kommande bilder och berättelser...

Din stackare, som blev sjuk. Frisk nu? Annars: krya på dig, stumpan.

TACK för alla härliga frötips. Joru, man kan drabbas av beslutsångest för mindre... Ett mycket angenämnt problem.

KRAMAR till dig!
Rana

Anonym sa...

Det är vad jag kallar vinster! ;o)
Härligt att ha dig tillbaks.
Kram Lydia

Viola sa...

Så ttist att du blev direkt sjuk, men inte så ovanligt efter flygplansresor, vad är det fö rudotter du har engentligen, låter ju helt otroligt, måste in och titta på den sidan,,,krya på dig och bilder hoppas jag kommer framöver, kram

Piondröm sa...

Välkommen hem ,skönt att veta att allt har gått bra.
Krya på dig ser fram emot mer bilder sen.
Kram Carina

Karin sa...

Vilken turgumma dottern är! :) Härligt med resor. Ser fram emot bilderna!

Kram Karin

♥ Fyra årstider sa...

Kan man har mer tur än så..man borde tävla mer.
Kram Lotta

Glitter och Marsipan sa...

Hej och välkommen hem.
Vilken härlig resa ni har varit på.
Och vilken turgumma din dotter är då.
Må så gott
kram kram Anette

Anonym sa...

Välkommen hem vad fina bilder.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!
Välkomna hem!

vilken turgumma hon är.

underbar resa kan jag tro....

Kramiz Nilla

Anonym sa...

Hallå Mari, tack för din lyckönskan
till min nya blogg.
Men sen förstod jag inte:
Helmer och mina barn?
Ullared?
Och vad har hänt?
Blir så full i skratt för nu har du nog virrat till det ordentlig!
Kramar Lotta

Hannele på Hisingen sa...

Ser framemot bilder, tråkigt att du blev sjuk, kram.

Viveka i Bläckhornet sa...

Men det var det värsta vilken tur hon haft din dotter. Helt makalöst!
Så fint att bjuda med er på resorna också :)
Trist att du blivit sjuk. Verkar som det är många bloggare som trillat dit.

Krya på dig ordentligt nu vännen

Kramar Viveka

Anonym sa...

Hejsan :) det är en del att göra fast ändå inte.utan jag som måte yelsätta mig med något så det är bara roliga saker för att piffa upp huset lite :D

NinaH sa...

Välkommen hem söta Mari!! Men sicken tur i oturen då att vi inte han boka in träff!;-) Får vi ta en annan dag framöver!...?
Vilken otur bli sjuk vid hemkomst!
Hoppas nu att du repar dig snabbt & väl!
Vilken makalös tur din dotter har haft!! Och vilka fantastiska resor ni fått göra!!! Inte minst den sista!!!!! Jag kan knappt bärga mig få se & höra er reseberättelse! I detalj!!;-)
Men som sagt: Krya nu på dig, gumman! Tänkt så mycket på er! Glad ni är välbehgållna hemma igen!!;-) (Och med allt bagage i behåll???;-)...)

Anonym sa...

Vi har samma stil i inredning. Vi slås om sakerna när vi hittar det i samma butik fast hon har ännu inte hittat till loppis livet så jag har ju lite försprång :D Ska ta kort på henne lilla lya en dag när jag är där och lägga upp :) kram

Anonym sa...

Vad fantastiskt att få uppleva något sådant! Det blir roligt att få ta del av dina bilder sedan!

mvh, Anja

marita blücher sa...

Hej Mari,
Vilken fantastisk tur dottern haft - och vilka resor sedan ! Jag och maken var i Beijing -93, en otroligt spännande upplevelse. Tusen tack för din rara kommentar på min blogg och ha det så bra.
Kram/Marita

Annika Christensen sa...

Helt otroligt!! Hör sällan att någon vinner något. Är helt mållös!
Välkommen hem förresten!
Det skall bli kul att få se mer om eran resa.
Rätt personer vann!!!!!
Ha det gott
Annika

Lilla huset på prärien sa...

Nä men gud, man tror ju knappt att det är sant! Jag hör aldrig någon som vinner någonting sådant och så har din dotter vunnit flera gånger! Fantastiskt!! Stort grattis till er och henne :9

Vilka härliga resor!

Kram Jenny

Ingela sa...

Vilken resa! Häftigt att uppleva kina, skulle också kunna tänka mej det. Vilken tur hon haft dottern, grattis.

Ingela

Gunilla sa...

Hej Mari

Jag har en överraskning till dig på min blogg om du vill ha

Ha en fin dag

Gunilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Välkommen Hem!
Vilken härlig resa ni har haft! Och vilken fantastisk tur din dotter har haft... Vinna så mycket! Helt otroligt!
Hoppas vi får höra lite mera om resan när du blivit frisk!
Krya på dig vännen!
Kram
Marie

Anonym sa...

Tack söta rara Mari för fröerna.
Blev jätteglad, ska jag vänta med och så dom ute i rabatten eller ska jag så inne i krukor???
Trevlig helg
Kram Lotta

Britt sa...

Tack så mycket för hälsningen hos mig den värmde. Hoppas att du mår bättre nu. Ha det bra//Britt