lördag 19 april 2008

Underbar dag...

...och jag har inte kunnat vara i trädgården. Grymt.
Det har varit en sådan där dag som har gått åt till att skjutsa barnen hit och dit, eftersom vi bor på landet. Och det blir likadant i morgon. Pust!
Detta har jag tagit semester för, oj oj oj oj....
Men jag ska inte klaga, vädret har ju varit toppen, trots allt.

Några bilder från trädgården:

Jag tycker att de är så läckra med sina "nackar", när de kommer upp.
Visst är de bedårande söta!
De olika trebladen är oxå på gång.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mari!

Har svarat även på min blogg, men ifall du inte råkar titta dit den närmaste tiden så:
Otroligt snällt av dig att korrigera (Själv HAAAATAR jag felskrivna vetenskapliga namn - och gör allt i vad min arma, finska teflonhjärna (inget finskt fenomen) förmår för att inte göra sådana missar;)!)Jag fattar inte att jag inte hajar till när någon växt inte är representerad på ett vettigt sätt i Google!(Det är för hög kvalité på teflonet nu mera!)
Du frågade vad gräset heter: Den heter oshimastarr, Carex oshimensis 'Evergold'.Har köpt mina på Blomsterlandet för två år sedan - alltså inget speciellt, men rätt snygg och och vintergrön.

Ser att du har väldigt trevliga bilder på mycket trevliga växter. Har bara ett litet problem - ser inte vad det står.D,cuccullaria är en och T.chloropetalum 'Rubrum'?kanske?
Känner igen dig på bilden vilket måste betyda att vi setts t ex på Botanträffen?

Jätteroligt att ha hittat hit. Det känns som om jag äntligen hittat någon med lite gemensamt växtintresse!

mvh, Anja

Randi sa...

Tack Marie, för din kommentar hos mig! Blev glatt överraskad!
Vilka underbara bilder du visar! Trebladen är verkligen spektakulära!
Nu har jag lagt in dig i Google Reader!!!
Kram Randi

RANA sa...

Hej!

Jag hittade hit via "Trädgård... drakar och lite annat".

Vilken supermajsig blogg du har. Jag suktar bland alla fina trädgårdbilder.

:-)

Fridens liljor!
Rana

Lotta 8`) sa...

Vilken vacker Trillium du har, vackra blad och det skall bli kul att få se den blomma =) Vita Löjtnanshjärta står på önskelistan och den skall jag leta efter nu i vår. Har rosa som trivs bra i halvskuggan. Hoppas du får en bra vecka med mycket uteliv - i trädgården =)

Piondröm sa...

Vilka fina trillium, dom är underbara. Våra har inte kommit upp så fint ännu. Härligt att se dina bilder på underbara växter.
Kram Carina
Ps. Jag drömmer om dina underbara rostsaker...........

Marie sa...

Vilka härliga bilder!
Wow, så många vackra rostiga saker du har! Vill också ha!!!!!!

Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram Marie

Lily of the valley sa...

Hej Mari! Tack för ditt besök hos mig!
Vilken härlig blogg du har!


Ha de gott
Kram Lily