fredag 16 maj 2008

Pyssel

Jag fick två fina kakburkar av min väninna, som hon inte ville ha.
Men det ville jag, såklart.
Så här såg de ut:


Ganska fina ändå, tycker jag.
Inspirerad av alla fina bloggar så tänkte jag prova att fixa till dem lite:

Så här blev resultatet.
Vad tycker ni? Ska jag måla den andra burken också?
Nu har jag bara gjort en för att prova.
Ni som har gjort detta förr, brukar ni lacka sakerna också?
Kul var det i alla fall att pyssla lite.
Får se vad jag ska ha i dem.

Ha en trevlig helg.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Burken blev jättefin,jag brukar lacka med vattenbaserad matt lack över bilder.Ska nog prova och baka Lavendelskorpor då, har gjort lavendelsocker och har ett recept...så tack för tipset.Kram

Piondröm sa...

Burken blev jättefin!
Jag håller också på med make over projekt idag.
Kom hit så får du se, samtidigt kan du ju ta med dig en cementsak hem. Önskar dig en trevlig helg, vi ska på trädgårdsresa till Skara.
Carina och Ken

Marie sa...

Burken blev jättefin, åååh vad det är kul att pyssla!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Lily of the valley sa...

Burken blev jättefin!
Det är kul att förnya med lite färg och annat smått.
Man bör lacka den.

Ha en trevlig helg
kram Lily

Änglahem sa...

Åhh en ny härlig blogg! av en trädgårdstok som en annan...Kul!

Är det deucopage du gjort, för isf ska du lacka över med deucopagelacket. Är den bara limmad vanligt kan det nog vara bra att lacka över så blir burken tåligare.

Burken blev jättesöt!

Ha det gott!
Kram, Ulrika

På min gatan i stan sa...

Åh, vilka fina burkar!!! :-) Den med flickan och vovven var väldigt fin!!!


Kram!

Anonym sa...

Så fin den burken blev.. det där ska jag prova så tack för inspirationen.. har en så fin gammal bild på en flicka jag hittat på nätet "Siri" heter hon och skulle passa perfekt på en så fin burk.. ha det gott../Monica

idémakeriet sa...

Den blev mycket fint och vilken söt bild.
Det kommer säkert något fint eller gott i burken.
Kram Gerda

Lily of the valley sa...

Tack för dina gulliga ord!
Jag har en bild i huvudet hur spaljeén av armeringsmatta ska se ut! Hur det sen blir vet jag inte :D
Det du hade funderat på hemma hos dig lät jättefint, blir som en berså...
Bloggarnas värld är fantastisk :D

Ha de gott
kram Lily

Fru Lindberg sa...

Jättesöta burkar, jag tycker du ska dekorera även den andra & lacka, då blir de mer hållbara!

Millas hem sa...

Hej!
Himmel en sån liten söt änglaburk!
Vad duktig du är och vilken bra idé det var.
Kram Camilla