tisdag 20 maj 2008

Violer

Idag skiner solen igen efter att det kom liiiite regn igår.
Det skulle ha behövts mycket mer.
Det går inte att sätta spaden i jorden alls, för att vår lerjord är så hård.
Man kan knappt fatta hur det kan växa något överhuvudtaget där.
Men växer gör det ändå, och trots allt.
Och tur är väl det.

Idag ska jag visa bilder på några av mina violer. Jag tycker att de är så söta.

Till slut kommer det en lite låg sockblomma som är alldeles bedårande. Jag köpte den av Larz Danielsson förra året. Så det är första gången jag ser den blomma. Själv visste han inte hur den skulle se ut!

Korten blev inte de bästa för skönheten var svårfotograderad.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka ljuvliga små violer du har jag har bara en liten vanlig lila variant men såå den doftar. Visste inte ens att det fanns så många varianter på dessa.. och lilla sockblomman alldeles ljuvlig. En liten sort som jag upptäckt här på olika bloggar i år.. måste nog skaffa mig en också..=).. Ha det gott..Monica

Monica sa...

Hej. Vilka fantastiska violer! Man lär sig nåt nytt varje dag , när på alla fantastiska bloggar.....Sockblomman är såååå häftig.
Tjingeling
Monica

Marie sa...

Ljuvliga violer och sockblomman var ju jättesöt!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Trollmor sa...

Bedårande små violer, och sockblomman var ju helt underbar!
En ny bekantskap för mig som gör mig nyfiken :-)
Må så väl!
Kram

Linda Lunda sa...

Åhh sååå sööt den vita m. lila ögat var!!!! Den har jag aldrig sett förut!!!
Linda

Karin sa...

Underbara violer! Några har jag men den mörka varianten av 'Freckles' har jag aldrig sett tidigare. Du har så många spännande växter! Larz har mycket som lockar, inte minst fina sockblommor. Häftiga blad på den!

Så fint du hade pysslat i föregående inlägg! Ha en fin fortsättning på vecka! Kram Karin

kullervilla sa...

Ljuvliga violer du har i din trädgård.
Du undrade över Rönnspirea, vår är ca 1m hög. Tror den stannar där :=)
Kramiz //kullervilla

Marina sa...

Underbara violer! Jag har den vanliga freckles och är heltokig i alla violer. Visst var det för lite regn. Det fuktade ju bara ytan.

Millan sa...

Underbara bilder på dina violer, jag har bara de vanliga lila men skulle gärna haft fler!

Lily of the valley sa...

Så underbara violer du har! Gillar fräcka Freckles.
Sockblomman är jättesöt :D

Tack för dina gulliga ord!

Ha de härligt i solen
Kram Lily

NinaH sa...

Söta violer! Freckles är bedårande! Liksom Sockblomman! Kakburkarna blev också jättehärliga! Go on with that theme, Marie!;-)